23 Temmuz 2013 Salı

KİRAZ KOMPOSTOSU

Arayı soğutmadan tariflere devam fotoğrafını çekmeyi unutmadığım tariflerden biri daha kiraz kompostom hoşaf demedim bu sefer  komposto annemle tartışma konumuz hergün yeni bişey öğreniyor insan meyvalardan yapılan bütün içeceklere komposto diyen bana annemden net cevap kuru meyvelerden yapılana hoşaf tazelere komposto denir,öğrenmenin yaşı yoktur tabi bunu da unutmam daha :)
Geleyim kiraz kompostomun hikayesine daha önceden birçok kuru meyvadan yapmıştım ama tazesinden hiç yapmamıştım tatile gitmeden önce eşimin aldığı kirazlar bitmeyince ne yapsam diye düşünürken saplarını ayıklayayım dolaba atıyım gelince denerim dedim ve tatil dönüşüde hemen denedim oruçlu olduğum  için şekerinin ayarından korksamda iftarda gördüm ki tam kararında olmuş hem basit hemde serinletici doğal kompostomun tarifine gelince ...



Malzemeler

Yarım kilo kiraz 
1 su bardağı toz şeker
5 su bardağı su 




Yapılışı

Önceden sapları ayıklanmış kirazlarımızı tencereye koyup üstünede 5 su bardağı suyumuzu ekleyip kaynatıyoruz rengi iyice kırmızılaşana kadar kaynattım ocaktan almaya yakın şekerimizide ekleyip bi taşım daha kaynatıp ocaktan alıyoruz soğumaya bırakıyoruz.Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumun İçin Teşekkürler