22 Temmuz 2013 Pazartesi

FIRIN SÜTLAÇ

Yine yeniden güzel tarifler getirdim bloğuma Ramazan nedeniyle koşuştururken fotoğraf çekmeyi unuttuğum için maalesef çoğu tarifimi yayınlayamamaya mecbur kaldım,eşimin sütlaçı çok sevmesi benimde sevmememden dolayı pek sütlaç yapmıyordum taki fırın sütlacı keşfedene kadar sadece fırın sütlaç yiyebilen ben bu tarıfıde bayağı kaptım her defasında dahada güzelleşen sütlaçlar yapmaya başladım.Bu sefer unutmadım ama fotoğraf çekmeyi :)


Malzemeler
5 su bardağı süt 
1.5 yemek kaşığı nişasta (ben buğday nişastası tercih ediyorum)
1 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı pirinç
6 yemek kaşığı şeker 
2 su bardağı su 
Dilerseniz 1 paket  vanilya

Yapılışı
Öncelikle pirinçlerimizi yıkayalım diğer tarafta tenceremize 2 su bardağı su koyup pirinçlerimizi haşlayalım.Onlar haşlanırken diğer tarafta 5 su bardağı sütün 4 su bardağını ve şekeri kaynatalım 1 su bardağı sütü ayrı bi kaba koyalım yumurta ve buğday nişastasıyla özdeşleştirelim.Pirinçlerimizde bu sırada haşlanırken suyunu çekmiş olacaktır.Kaynayan sütümüze pirinçide katıp bi taşım kaynattıktan sonra yumurtalı nişastalı karışımımızıda yavaş yavaş sütümüze ekliyoruz ve devamlı karıştırıyoruz diğer bi yandanda önceden 200 derecede ısıttığımız fırınımızın tepsisine suyu kapların yarısına gelicek kadar dolduruyoruz.Ve kaynayıp pişmiş sütlacımızı küçük güveçlere koyuyoruz.Tepsimize yerleştiriyoruz.Üstleri kızarana kadar fırınımızda pişiriyoruz.Ben yaklaşık 40 dakika tuttum.Sonrasında afiyetle yiyoruz.

7 yorum:

  1. Bayıldım.Nefis olmuşlar.Bende bekliyorum:((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bloğunuzu ziyaret ettim çok güzel tarifleriniz.

      Sil
  2. ellerine sağlık aldım bir tanesini sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Bayilirim firin sutlaca..elinize saglik..foto da cok hos..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim benimde favorim bu aralar fırın sütlaç.

      Sil
  4. Harika görünüyor :)Ellerine sağlık..Bloğunu takibe aldım canım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorumun İçin Teşekkürler