22 Temmuz 2012 Pazar

EV USULÜ İSKENDER VE KALPLİ KARPUZLAR

Uzun zamandır blogta hiç bişey paylaşmamışım şimdi en son tarihe baktım da üşenmekten fotoğraf çekmeyen acaba bi tek ben miyim diye hep düşünüyorum insan  o kadar tarif deneyip yeni şeyler yapıp ta sonunda hiç mi fotoğraf çekmez yok bi üşengeçliktir gidiyor mutfakta o kadar uğraşmaktan sıkılmayan ben iş fotoğrafa gelince bi üşengeçliktir geliyor.Ama bu sefer şeytanın bacağını kırdım.Bu aralar canım iskender çekiyordu hep dışarıda yiyordum ama bu kez kendim denemek istedim baktım dolapta da et var iftara 1 saat kala işe koyuldum.Eşimdende büyük bi beğeni toplayan iskenderin gelelim tarifine.


Malzemeler


250 gr dana veya kuzu eti (tercih sizin)
Yarım pide
Sivri biber 
3 yemek kaşığı salça 
1 yemek kaşığı biber salçası
Kekik
Tuz 
2 yemek kaşığı tereyağ




Yapılışı
Etimizi buzluktan çıkarıp ince yaprak yaprak doğruyoruz çözülünce kesmesi bi hayli zorluyor.Diğer yandan pideleri küp küp doğrayıp teflonda biraz kuruyana kadar ocakta bekletiyoruz.Başka bi taraftada etleri tavada hiçbişey koymadan kısık ateşte pişiriyoruz.Bi tenceredede salçayı yağla hafif pişirdikten sonra nasıl istiyorsanız ona göre suyla açıyoruz çok sulu olmayacak şekilde.Daha sonra pidelerimizi tabağa dizip üstüne salçalı sosumuzdan döküp  üste etleri yerleştiriyoruz ve üstüne tekrar salçalı sosumuzdan döküyoruz.Üstünede en son kızdırdığımız tereyağıı döküp biberlerimizle süsleyip yoğurdumuzu ilave edeip sunuma hazırlıyoruz.AFİYET OLSUN.






İskenderi hazırladıktan sonra karpuzu tam kesiyordum ki bu aralar pek moda olan kalpli şekilde kesmeye karar verdim ee kalıpla hep kurabiye şeker hamuru kesecek değiliz ya eşime bi jest yapıp karpuzları da kalpli kesip sundum.






Herkese Hayırlı Ramazanlar...

17 yorum:

  1. ahhh ahhh..
    biri de bennn..:))))
    bi dolu farklı lezzet geçmesinerağmen elimden,fotoğraflayamamakkk..:((
    çok acıı bir blogger için değil mi feyza,cımm:)
    hayırlısı,silkeleneceğiz elbet bir günn rabbimin izni ile..:)
    ellerine sağlık canım..
    hayırlı ramazanlar..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım malesef çok neyseki yalnız değilmişim :)teşekkürler canım sanada hayırlı ramazanlar.

      Sil
  2. ellerinize saglik. Bende iki gun once yapdim ev usulu iskender ama bu tarifide denemek isterim.

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNE SAĞLIK BİR TABAK İSKENDERDEN BİRAZDA KALPLERDEN DE ALABİLİRMİYİM YOKSA HEPSİ EŞİNİNMİ:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canı çekenlerede ayırdım biraz :)

      Sil
  4. ellerine sağlık karpuzlar harika bir sunum olmuş , iskender de enfes görünüyor

    YanıtlaSil
  5. İskender nefis, karpuzlar çok romantik görünüyor tatlım. Allah muhabbetinizi bozmasın. Ellerine sağlık. Hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
  6. Nefis gözüküyor,ellerine sağlık.Hayırlı iftarlar:))

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık sizi takibe aldım bende beklerim

    YanıtlaSil
  8. İşkender nefis görünüyor.Karpuzlar ayrı bir şıklıkla sevgini anlatıyor canım.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize saglik baya da guzel olmusa benziyor..Afiyet olmustur bile:))

    YanıtlaSil
  10. karpuzlar com guzel olmus.esinde hos bir supriz.

    YanıtlaSil
  11. İskender tarifi güzel ama şirin karpuzlara bayıldım. afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor iskender karpuzlarında çok romantiksin eşin çok şanslı =) benim bloğuma da beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Mmmm ellerinize sağlık iskendere bayılırım buda benım aradıra evde uyguladığım bi tarif uzun zamandır yapmıyodum iyi hatırlattınız:(

    YanıtlaSil

Yorumun İçin Teşekkürler