10 Mart 2012 Cumartesi

PEYNİRLİ POĞAÇA

Şimdide  sırada peynirli poğaçam.Aslında aklımda hiç peynirli poğaça yapmak yoktu.Ekler yapmaya lkarar vermiştim ve yaptım fakat fırına sürdükten 15 dakika sonra elektriklerin gitmesi sonucu ekler bi hüsranla sonuçlandı.Ağlasammı gülsemmi derken poğaça yapmaya karar verdim.Yarısınıda elimin ceviz sevmesinden dolayı cevizli yaptım.Gayet güzel oldular.Gelelim tarife...

Malzemeler
2 çorba kaşığı şeker
3 yumurta(1 sarısı üstüne)
250 gram alba yağı
1 paket yaş maya
1 çorba kaşığı tuz
500 gram un

Yapılışı:
Bir kabın içerisinde maya ılık suile eritilir.Şeker ilave edilir,eritilir.Yağ ,yumurtalar,tuz ve un ilave edilir.Kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edilir.30 dakika dinlendirdikten sonra daha sonra büyük parçalar kopartılır yuvarlanır ve içine neyli istiyorsanız konur kapatılır.Tepsiye dizilir.20 dakikada tepside dinlendirdikten sonra yumurta sarısı sürülüp 200 derecede pişirilir.Afiyet olsun.

15 yorum:

  1. Yumuşacık nefis poğaçalar.Yanında da çay olsun.Beni de davet et,ohh harika olur:)
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Mutlu hafta sonları:)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Hepinize yeticek kadar çay yaparım gelin:)

      Sil
  4. Çok güzel olmuş çayla ne de güzel olur ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  5. elektirik kötü olmuş ama poğaçalar nefiss
    sevgilerr
    beklerim

    YanıtlaSil
  6. bazen mutfakta böyle aksilikler olur,nazar boncuğu diyelim.poğaça nefis görünüyor eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  7. eklerin başına gelenler kötü olmuş üzüldüm
    poğaçalarsa nefis görünüyorlar ellerine emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  8. çok güzellerr..
    pufff puff:)
    ellerine sağlık böğürtlenimm:)
    sevgiler..
    ::)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    Nerelerdesin canım merak ettim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. canım ben geldim
    mmm puf çoook hoşşşş
    ellerine sağlık

    .)))

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, alba yağını hiç duymamışım.Hafif bir yağ herhalde.
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. çok güzel eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. elerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil

Yorumun İçin Teşekkürler