21 Mart 2012 Çarşamba

KEŞKÜL

Geçenlerde yaptığım fakat bi türlü yayınlayamadığım keşkül tarifini sonunda yayınlamaya hazır hale getirdim.Sütlü tatlıları çok sevmeme rağmen bi türlü keşkülü denemedim nedense güzel olmadığına dair ön yargı oluşturmuştum fakat bu tarif bütün ön yargılarımı yıktı harika oldu diyebilirim.


MALZEMELER
2 litre süt
2 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı pirinç unu
2.5 su bardağı şeker
1 yumurta sarısı
yarım su bardağı hindistan cevizi
2-3 çorba kaşığı badem yoksa ceviz de olabilir.




YAPILIŞI
Sütten 1 su bardağı süt ayırıp kalan sütü tenceeye boşaltalım.İçine şeker,hindistan cevizi ve file bademide katıp kaynatalım.Ayrı yerdeki sütümüzede nişasta,pirinç unu ve yumurta sarısınıda katıp iyice karıştırılır.Kaynayan süte yavaş yavaş ilave edilir.Muhallebi kıvamında olana kadar pişirmeye devam edelim.Piştikten sonrada kuplara boşaltınız.Ben soğuduktan sonra üzerini fıstıkla süsledim.Çok güzel oldu.AFİYET OLSUN.


Buda keşküllerimden bi kare....



12 yorum:

  1. keşküle karşı nedense bende de sendeki gibi bir önyargı vardı. ama geçen işyerinde çıktı. ilk defa yedim ve hiç de fena değildi.
    bu tarif çok işime yarayacak. tşk.

    YanıtlaSil
  2. Ay çok severim çok. Sütlü tatlıları çok severim. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. böğürtlenim ben geldim
    mmm bizde çok severiz iyi ki yapmışsın arkadaşım
    :)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Keşgül çok severım,burada harıka görünüyor ellerıne saglık canım.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık.bandemlisini çok severim bende:)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık. Ben keşkülü çok severim.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. keşkül benim en sevdigim sütlü tatlıdır.ellerine sagık.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım.
    Bu nefis görüntüsüyle bu saatte bile olsa yerim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık çok güzel olmuş hayırlı cumalar ,mutlu haftasonları canım

    YanıtlaSil
  10. bayılırımm böğürtlenimm:)
    aldım ki kupun birini..
    ellerine sağlıkk..
    muhabbetle canım..
    :)

    YanıtlaSil
  11. sütlü tatlıları severim güzel olmuş canım ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çok severim nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

Yorumun İçin Teşekkürler