10 Kasım 2011 Perşembe

TİRAMİSU


Geçen hafta eşimin tiramisu isteği üzerine uzun zamandır yapmadığım tiramisuyu yapmaya karar verdim.Her nekadar bizim tiramisu italyanlarınkine benzemesede kendi çapında güzel bi tatlı...
Kuptaki şeklini , Pasta tabanlı şeklini ve Kedi dili şeklinide denemiş biri olarak hepsi birbirinden güzel ama bu sefer kedi dillisini denedim...
Gelelim tarifimize:


Malzemeler:
1 Paket kedi dili bisküvi artık çoğu markette rahatlıkla bulabiliyoruz.
Islatmak için 1.5 su bardağı ılık süt 2.5 tatlı kaşığı nescafe 


Kreması İçin:


2.5 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
7 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta sarısı
İsteğe göre 1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kakao


YAPILIŞI
Krema için unu şkeri ve nişastayı tencereye alalım.Ben ocağı açmadan iyice unu ve nişastayı süte yediriyorum topaklanmaolmuyor.Daha sonra ocağı açıp içine yumurtayıda katıp kısık ateşte pişirmeye başlayalım.İsteğe göre pişmeye yakın vanilyayıda katın.Değişik ve güzel bi tat katıyor.Ocaktan indirincede 1 paket labne peynirinide katıp karıştırın.(Mikserle çırpmıyorum kremayı sulandırıyor gibi geliyor bana)Kedi dili bisküvilerimizi alt kata dizip üstüne kremamızı dökelim.Aynı işlemi diper kat içinde uyguladıktan sonra dolabımızda soğumaya bırakalım.Çıkardıktan sonra üztüne kakao serpip sunuma hazırlayabilirsiniz.


Not:Ben orta boy bi borcam kullanıp ölçüleri iki katına çıkarıp yaptım daha hoş oldu.


Yukarıdaki resimde eşime hazırladığım tiramisu tabağından bi kare :



1 yorum:

  1. TIramisu yapmayi bende istiyorum bu siralar, bu tarifinizi göz önünde bulundurucam yaparken ;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumun İçin Teşekkürler